At blive en bæredygtig virksomhed er ikke et fastlagt mål med en defineret slutdato for os hos Dansk Mjød. For os er bæredygtighed en tankegang – en filosofi hvor vi hele tiden bliver klogere og mere bevidste om, at alle handlinger tæller i miljøets store regnskab.
Alle beslutninger, lige fra de store til de små, bliver taget med tanke på at mindske vores belastning af miljøet så vidt muligt. Vi har købt et solcelleanlæg for at kunne producere så meget af den strøm, vi skal bruge, som muligt. Det har indtil videre resulteret i, at vi om sommeren producerer mere strøm, end vi kan nå at bruge, og derfor kan sælge noget af den videre.
For at blive selvforsynende med grøn energi gennem hele året, har vi planer om at anskaffe endnu et solcelleanlæg i løbet af 2023.
I vores design- og brandingproces er vores tanker også på bæredygtighed og minimalt spild i alle processer. Da vi startede Dansk Mjød, anskaffede vi flotte lerflasker for at skabe et autentisk look og feel.
Vi har dog fundet ud af, at selvom ler er et naturmateriale, er det ikke den mest bæredygtige løsning. Vi har derfor brugt seks år på at finde frem til en glasflaske, der giver den samme autentiske oplevelse, når man får en flaske Dansk Mjød mellem hænderne. Det projekt kommer vi i mål med i slutningen af 2022, og med de nye genanvendelige glasflasker, vil vi mindske vores mængde af affald markant.
Også designet af vores etiketter bliver gjort med omtanke. Her er vi allerede startet med at tænke i bæredygtige løsninger i designprocessen, hvor vi blandt andet har fundet et design, der spilder mindst muligt bagpapir, når etiketternes printes.
Nogle ting kan vi ikke ændre på, nogle medarbejdere bliver nødt til at køre i bil for at komme på arbejde, selv dem der cykler, skal bruge en cykel, hvor produktionen som oftest også belaster miljøet. Men vi sætter ind på de områder, hvor vi kan.
Al vores bryggeaffald kommes i et biogasanlæg og bliver til gas. Al vores plast og pap samles og gives videre til genanvendelse. Vores papkasser til flaskerne er neutrale med et simpelt print på siden, for at undgå unødvendige farvestoffer og lignende, som ellers kan virke salgsfremmende.
For os er bæredygtighed en proces og ikke et mål. Vi vil hele tiden opdage nye områder, hvor vi kan forbedre os og sætte ind med mere miljøvenlige og bæredygtige alternativer.
Med syrlige æbler og et strejf af kanel
Sød og blomsteragtig smag fra hibiscus
Fyldig og sød, tilsat snaps
Tilsat æble og porse
En unik smagsoplevelse hver gang
Aromatisk, sød og semi-tør
Mild med et strejf af mandel
Med et pift af æble og kanel
Let krydret, aromatisk og sød
24 forskellige urter
Du skal være over 18 år for at besøge vores hjemmeside.
Klik kun på fortsæt, hvis du er 18 år eller derover.